2016年2月1日 星期一

我耶穌我愛祢 蔡佳靈 / My Jesus I Love Thee /





從蔡佳靈的演唱中,認識這首詩歌相當好聽
我在聽她的聲音,彷彿天堂降下,空氣凝結
她的演唱方式,無複雜的編曲,我很喜歡。

我耶穌我愛你 - 蔡佳靈
主耶穌我愛你 深知我屬你
從前罪中宴樂 為你全撇棄
慈悲救贖恩主 償萬物罪債
若我曾愛耶穌 如今更親愛
主耶穌我愛你 因你先愛我
在十架上犧牲 為贖我罪過
你戴荊棘冠冕 受刑罰苦待
若我曾愛耶穌 如今更親愛
無論生或死 我要永遠愛你
此生一息尚存 必稱頌讚美
死蔭快臨近 歌聲仍未停
若我曾愛耶穌 如今更親愛
天上榮耀君主 喜樂無盡期
站在光明美地 永遠敬拜你
頭戴金銀冠冕 獻歌頌讚美
若我曾愛耶穌 如今更親愛




中文版
1.主耶穌,我愛祢,深知祢屬我,
為祢甘願捨棄,一切罪中樂。
我慈悲的救主,祢恩典最深,
若我曾經愛主,如今更親愛。

2.主耶穌,我愛祢,因祢捨性命,
被釘在十架上,為贖我罪過,
我愛主,因祢甘戴荊棘救人,
若我曾經愛主,如今更親愛。

3.生前,主,我愛祢,願愛至臨終,
我必讚美救主,一直到天上,
到我離世時,我仍要頌主恩,
若我曾經愛主,如今更親愛。

4.到永生的福地,進了天堂門,
我更要永稱頌,祂的大仁慈,
頭戴榮耀冠冕,我頌詩更新,
若我曾經愛主,如今更親愛。


英文版


My Jesus I Love Thee

My Jesus I love Thee, I know Thou art mine
For Thee all the follies of sin I resign
My gracious Redeemer, my Saviour art Thou
If ever I loved Thee my Jesus 'tis now

I love Thee because Thou has first loved me
And purchased my pardon on Calvary's tree
I love Thee for wearing the thorns on Thy brow
If ever I loved Thee my Jesus 'tis now

I'll love Thee in life and I will love Thee in death
And praise Thee as long as Thou lendest me breath
And say when the death dew lies cold on my brow
If ever I loved Thee my Jesus 'tis now

I love You Jesus
I'll always love You
Now and forever
I belong to You

In mansions of glory and endless delight
I'll ever adore Thee in heaven so bright
I'll sing with the glittering crown on my brow
If ever I loved Thee my Jesus 'tis now

I love You Jesus
I'll always love You
Now and forever
I belong to You

I love You Jesus
I'll always love You
Now and forever
I belong to You
I belong to You
I belong to You

Lift Jesus higher
Lift Jesus higher
Lift Jesus higher
Lift Jesus higher
Lift Jesus higher
Lift Jesus higher
Lift Jesus higher


沒有留言: