2018年4月16日 星期一

Seasons (Live) - Hillsong Worship




你現在的人生,正處在在甚麼季節呢?
是溫暖的春天、熱情的夏天、淡愁的冬天、冰冷的冬天.


我們每個人,都處在天父給我們不同的季節之中.
若你正在冰冷的冬天中,鼓勵你要知道,當冬天過後,就是春天收穫的季節.
而你也要知道,在冬天中,有一個暖冬的太陽陪伴著你
就是愛你的天父.

和你分享這首歌曲

---
專輯版

不插電版

Seasons- Hillsong Worship

Like the frost on a rose
像玫瑰上的霜
Winter comes for us all
冬天來了
Oh how nature acquaints us
哦,大自然是如何讓我們瞭解
With the nature of patience
忍耐的本質
Like a seed in the snow
像雪中的種子
I’ve been buried to grow
我已被埋葬成長
For Your promise is loyal
因為祢的承諾是忠誠的
From seed to sequoia
因為祢的承諾是信實的
PRE-CHORUS pre-chorus
從種子生長到紅杉



I know
我知道



Though the winter is long even richer
儘管冬天更漫長
The harvest it brings
但它會帶來的收穫
Though my waiting prolongs even greater
雖然我的等待漫長
Your promise for me like a seed
但祢對我的承諾就像一粒種子
I believe that my season will come
我相信我的季節會到來。

Lord I think of Your love
主啊,我想念祢的愛
Like the low winter sun
像冬日的陽光
As I gaze I am blinded
當我凝視時,我蒙蔽了雙眼
In the light of Your brightness
在祢的光輝
Like a fire to the snow
像雪的火焰
I’m renewed in Your warmth
我在祢的溫暖中更新
Melt the ice of this wild soul
融化這野生靈魂的冰
Till the barren is beautiful
直到貧瘠的土地變得美麗



I can see the promise
我能看到承諾
I can see the future
我能看到未來
You’re the God of seasons
祢是四季之神
I’m just in the winter
我只是在冬天
If all I know of harvest
如果我知道將有收穫
Is that it’s worth my patience
這是值得我耐心的
Then if You’re not done working
然後如果祢沒有完成工作
God I’m not done waiting
天啊,我還沒等祢呢
You can see my promise
祢可以看到我的承諾
Even in the winter
即使在冬天
Cause You’re the God of greatness
因為祢是偉大的上帝
Even in a manger
即使在馬槽裏
For all I know of seasons
我所知道的四季
Is that You take Your time
是祢花了祢的時間
You could have saved us in a second
祢本來可以在一秒鐘內救我們的
Instead You sent a child
相反,祢送了一個孩子



And when I finally see my tree
當我終於看到我的樹
Still I believe there’s a season to come
但我相信還有一個季節要到來



Like a seed You were sown
就像祢播種的種子
For the sake of us all
為了我們大家
From Bethlehem’s soil
從伯利恒的土壤
Grew Calvary’s sequoia
壯大了加略山的紅杉

沒有留言: