2016年4月21日 星期四

I Don't Regret A Mile / Johnny Minick


聽到這詩歌時,一開始不知道在唱甚麼?後來聽到老弟兄演唱者,突然哭起來。讓我注意到這首詩歌,誰知到他中間再說甚麼嗎?
好想知道喔~
由一個老弟兄唱這首我不後悔的歌曲,好感人~


I don't regret 我不後悔

I don't regret a mile, I've traveled for the Lord
我不後悔一英里,我已經走過了主
I don't regret the times, I've trusted in His Word
我不後悔,我相信他的話
I've seen the years go by, many days without a song
我看到了歲月流逝,許多天沒有一首歌
But I don't regret a mile, I've traveled for the Lord
但我不後悔一英里,我已經走過了主
I've dreamed many a dream that's never come true
我做過很多夢,這是永遠不會實現的
I've seen them vanish at dawn,
我看到他們消失在黎明,
But enough of my dreams have come true
但我的夢想已經實現了
To make me keep dreaming on
讓我繼續做夢
I've prayed many a prayer that seemed no answer would come,
我祈禱過許多祈禱似乎沒有答案的,
Though I'd waited so patient and long;
雖然我等了那麼久;
But enough answers have come to my prayers
但足够的答案已經來到我的祈禱
To make me keep praying on
讓我繼續祈禱
I've sown many a seed that's fallen by the wayside,
我已經撒下許多種子,被路邊的,
For the birds to feed upon
為鳥食
But I've held enough golden sheaves in my hands
但我持有足够的黃金捆在我的手上
To make me keep sowing on
讓我繼續播種
I've trusted many a friend that's failed me
我已經相信了許多的朋友,這是失敗了我
And left me to weep alone
留下我獨自哭泣
But enough of my friends have been true-blue
但我的朋友們都是真的
To make me keep trusting on
讓我繼續相信
I've drained a cup of disappointment and pain,
我已經耗盡了一杯失望和痛苦,
And gone many a day without song
沒有歌的日子一天不多
But I've sipped enough nectar from the roses of life
但我喝足够的花蜜從生命的玫瑰
To make me want to live on
讓我想活下去
And I don't regret a mile, I've traveled for the Lord
我不後悔一英里,我已經走過了主
I don't regret the times, I've trusted in His Word
我不後悔,我相信他的話
I've seen the years go by, many days without a song
我看到了歲月流逝,許多天沒有一首歌
But I don't regret a mile, I've traveled for the Lord
但我不後悔一英里,我已經走過了主

沒有留言: