2016年10月27日 星期四

Kirk Franklin - Wanna Be Happy?





The truth can hurt you Or the truth can change you
真相會傷害你,若者也會改變你
歌詞第一句我覺得很受用,和大家分享我喜歡的Kirk Franklin


Kirk Franklin - Wanna Be Happy?


The truth can hurt you
真相會傷害你
Or the truth can change you
或者真相會改變你
What would truth do to you
真相會對你做什麼
I just wanna be happy
我只想快樂
But if I keep on doing the things
但如果我繼續做的事情
That keep on bringing me pain
那繼續帶給我的痛苦
There’s no one else I can blame
沒有人我可以責怪
If I’m not happy
如果我不快樂
Wasted time but now I can see
浪費時間,但現在我可以看到
The biggest enemy is me
最大的敵人是我
So I’m not happy
所以我不快樂
Cry yourself to sleep
獨自哭泣入睡
Shout and raise your hands
吶喊舉起你的手
It wont change a thing child
它不會改變一個孩子
Until you understand
直到你明白
If you’re tired of being the same
如果你厭倦了是一樣的
If you’re tired of things not changing
如果你厭倦了事情沒有改變
It’s time for you to get out the way
是你該走出去的時候了
Don’t get stuck in how you feel
不要停留在你的感覺
Say Jesus take the wheel
讓耶穌掌舵
He knows the road that you need to take
祂知道你需要走的路
(But it only works if)
(但它只是工作)
If you wanna be happy
如果你想快樂
(Look at yourself and say)
(看你自己說)
Don’t you wanna be happy
難道你不想快樂
I just wanna be happy
我只想快樂
But if I keep on giving my heart
但如果我繼續給予我的心
For people to tear apart
為人們撕裂
The healing will never start
癒合永遠不會開始
So I can be happy
所以我可以快樂
Will I ever be happy
我會永遠快樂
Cry yourself to sleep
獨自哭泣入睡
Shout and raise your hands
吶喊舉起你的手
It wont change a thing child
它不會改變一個孩子
Until you understand
直到你明白
(If I’m talking to you now say)
(如果我和你說話的話)
If you’re tired of being the same
如果你厭倦了是一樣的
If you’re tired of things not changing
如果你厭倦了事情沒有改變
It’s time for you to get out the way
是你該走出去的時候了
(You been down too long)
(你太長了)
Don’t get stuck in how you feel
不要停留在你的感覺
Say Jesus take the wheel
讓耶穌掌舵
He knows the road that you need to take
祂知道你需要走的路
(I feel different right here)
(我感覺不一樣)
It’s so easy to complain
它是如此容易抱怨
Addicted to the pain
沉溺於痛苦
You give you heart, they push it away
你給你的心,祂們把它推開
(But I got good news for ya)
(但我有好消息給你)
Jesus knows just how you feel
耶穌知道你的感覺
Just let him take the wheel
就讓祂走吧
The love you need, he already gave
你需要的愛,祂已經給了你
(But the question is)
(但問題是)
Do you wanna be happy
你想快樂嗎
(If you’re tired of you then say)
(如果你厭倦了你,然後說)
I just wanna be happy
我只想快樂
(Now if you really mean that, open up your heart and say it)
(現在,如果你真的是這樣的話,敞開你的心,說出來)
Let me hear you say yeah
讓我聽到你說是的
Yeah yeah
是啊是啊
(If you’re tired of going in circles)
(如果你厭倦了在圈子裏)
Let me hear you say yeah
讓我聽到你說是的
Yeah yeah
是啊是啊
(Tired of making the same mistakes)
(厭倦了犯同樣的錯誤)
Let me hear you say yeah
讓我聽到你說是的
Yeah yeah
是啊是啊
(But now’s your chance)
(但現在是你的機會)
Let me hear you say yeah
讓我聽到你說是的
(Say yeah)
(說是)
Yeah yeah
是啊是啊
If you’re tired of being the same
如果你厭倦了是一樣的
If you’re tired of things not changing
如果你厭倦了事情沒有改變
It’s time for you to get out the way
是你該走出去的時候了
(Are you ready, come on)
(你準備好了嗎,來吧)
Don’t get stuck in how you feel
不要停留在你的感覺
Say Jesus take the wheel
讓耶穌掌舵
(What you doin’)
(你幹什麼)
He knows the road that you need to take
祂知道你需要走的路
(So easy to complain)
(如此容易抱怨)
It’s so easy to complain
它是如此容易抱怨
(Come on)
(來吧)
Addicted to the pain
沉溺於痛苦
You give you heart, they push it away
你給你的心,祂們把它推開
(There’s somebody that’ll never leave ya)
(有人永遠不會離開你)
Jesus knows just how you feel
耶穌知道你的感覺
Just let him take the wheel
就讓祂走吧
The love you need, he already gave
你需要的愛,祂已經給了你
(But the question is)
(但問題是)
Do you wanna be happy
你想快樂嗎
(Took a long time but I’m ready)
(花了很長時間,但我準備好了)
I just wanna be happy
我只想快樂
(Thank you Lord, every day ask yourself)
(感謝主,每天問你自己)
Do you wanna be happy
你想快樂嗎
(Yes, pull over, let him drive)
(是的,拉過去,讓祂開車)
I just wanna be happy
我只想快樂

沒有留言: